שמחים להציג את… פרק 9

אחח, כמה שאני שמח להציג בפניכם את העדכון האחרון שלנו.

פרק 9 עלה לאוויר, ולא מדובר בסתם פרק. הפרק כולל בתוכו את כל השיטות הנוספות הקיימות להערכת שוויה של חברה, כולל דוגמאות מאוד מפורטות ומאוד ידידותיות שמראות כיצד השיטות הללו מתכנסות לשווי שהתקבל עבור אסם בפרק 7, ותחת אילו הנחות זה מתקיים. כפי שתראו, הפרק לא מיועד לכל אחד – התיאוריה היא התיאוריה המוכרת של מודליאני ומילר, אך הטכניקה הנדרשת בשביל להגיע לתוצאות הרצויות סבוכה מעט.

כולם היו בניי, אבל מתוך כל הפרק, אני מאוד גאה בחלקים העוסקים בשיטת ה-APV לחישוב נפרד של שווי מגן המס ובמודל Merton, העוסק בהערכת שוויה של חברה באמצעות מודלים לתמחור אופציות.

מקווה שתאהבו,

ערן

3 תגובות
  1. אבי ג.
    אבי ג. אומר:

    הי ערן
    ניסיתי לבדוק חברה לפי מודל צמיחת הדיבידנדים של גורדון. החברה- שלאג תעשיות חילקה דיבידנד אחרון 47 אג' במאי השנה וצמיחת הדיבידנד השנתית מ-2005 היא 10%. הכנסתי לנוסחת גורדון את מחיר המניה הנוכחי 663 אג' וחילצתי מן הנוסחא את מחיר ההיוון. קיבלתי תוצאה 17.84% שאלתי: מה המשמעות של תוצאה זו והאם זה מיקרי שהמניה עשתה תשואה שנתית של 10.1% ב-5 השנים האחרונות ותשואת הדיבידנד הנוכחית היא 7.1% וסכום 2 התשואות הוא כמו מחיר ההיוון ?? או שאין קשר ביניהם

    הגב
    • ערן
      ערן אומר:

      אהלן אבי, שתי הערות בהקשר הזה:
      1. לא, הקשר מקרי.
      2. מעניין לראות שע"פ הניתוח שלך, החברה לא ממש מייצרת ערך לבעלי המניות – התשואה שלה על ההון העצמי שווה למחיר ההון העצמי שלה, ראה פרק 9 – מודל פנמן.

      בהקשר של שימוש בנתוני שוק לצורכי החלטות השקעה, אני דווקא ממליץ לחשב את *שיעור הצמיחה* המגולם במכפיל רווח כלשהו, וניתוח של האם לדעתך החברה "תנצח" אותו או לא. אם כן, ייתכן ויש כאן הזדמנות, כי השוק מתמחר את החברה לפי שיעור צמיחה x ואתה חושב שהיא תצמח בשיעור גבוה יותר. אנו מראים כיצד לבצע זאת בפרק 8 (הדוגמה עם מיקרוסופט ואפל). כלומר, לפי דעתי, אם כבר משתמשים בנתוני שוק, גילוי עלות ההון העצמי הגלומה לא נראית לי מאוד מעניינת, מה שמעניין הוא שיעור הצמיחה שמשקיעים חושבים שיתקיים.

      הגב
  2. אבי ג.
    אבי ג. אומר:

    תודה על תגובתך המהירה !! אקרא שוב את הפרקים הרלוונטיים בספר.
    פשוט השתתפתי במעין משחק ברשת ( Blind Stock Valuation ) שבו מישהו שם נתונים (תמצית דוחות כספיים של מספר שנים) של 2-3 חברות מבלי לזהות אותם. הגולשים מתבקשים לנתח רק את הנתונים האלה ולבסוף לתת הערכת שווי, על בסיס מכפילים או דיבידנדים – כי אין מספיק נתונים לחישובי DCF.
    כעבור שבוע השואל מגלה את זהות החברה ונערך דיון בין הגולשים.
    למדתי מהתגובות של הגולשים (האמריקאיים) ולאחר שהמשחק דעך החלטתי לעבור לחברות ישראליות. זה מקור השאלה.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *